Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου 2010

Της Μεσογείου τα Γουρούνια

Καμία δουλειά δεν είναι ντροπή. Καμιά. Εδώ κοτζάμ Ανέστης Βλάχος, όχι και κάνας γόης, αλλά πάντως από τους ταλαντούχους ηθοποιούς του θεάτρου και του σινεμά, με χαρακτηριστικούς έως τότε ρόλους σε αριστουργήματα, όπως "Το κορίτσι με τα μαύρα", "Μικρές Αφροδίτες", "Λόλα", "Ο Δράκος" και άλλες σπουδαίες, κι όμως, το 1969 καταδέχτηκε να κάνει μέχρι και την αρκούδα. Ναι, ο Ανέστης, ο πολυβραβευμένος θεατρίνος, σ' έναν ρόλο τόσο γελοίο, που μήτε ο τελευταίος αρκουδιάρης κομπάρσος δεν θα καταδεχότανε. Στο ρόλο της αρκούδας, στο έπος "Η Οδύσσεια ενός Ξεριζωμένου", της Κλακ-Φιλμς, με πρωταγωνιστή τον Ξανθόπουλο. Τετρακόσες χιλιάδες εισιτήρια η "Οδύσσεια του Ξεριζωμένου", παρακαλώ. Πιό πολλά κι από την Οδύσσεια του Ομήρου, φοβερό σουξέ το παιδί του Λαού. Πραγματική οδύσσεια και αληθινό μαρτύριο για τον θεατή, δεν ξέρω κι εγώ πόσες ώρες ταινία. Τύφλα να 'χει ο "Ιβάν ο Τρομερός", άλφα και βήτα μέρος.

Σε μιά φάση λοιπόν, είναι ο Ξανθόπουλος μες στο δάσος και ξαφνικά του την πέφτει τάχα μου μια αρκούδα, πιό άγρια κι απ' τον Ρουμπίνη. Δηλαδή, ο Θεός να την έκανε αρκούδα. Ο Βλάχος ήτανε μωρέ, ντυμένος μ' ένα ελεεινό κοστούμι, γούνινο, που από πίσω στην πλάτη φαινότανε το φερμουάρ κι από κάτω διακρίνονταν μέχρι και τα παπούτσια που φορούσε ο Ανέστης. -Ποιός Σπίλμπεργκ τώρα, αστεία λέμε ; Από τις κορυφαίες σκηνές του ελληνικού σινεμά, φαντάσου όμως ότι τότε ο κόσμος έκλαιγε με τέτοια έργα. Όπως κι εμείς, άλλωστε. Απ' τα γέλια. Γεγονός είναι ότι ο Ανέστης καταδέχτηκε να τον παίξει τον ρόλο, επειδή το επέβαλαν οι περιστάσεις και οι ανάγκες του έργου κι ας είχε πλαντάξει κι αυτός από τα γέλια, χωμένος μεσ' το αρκουδοτόμαρο.

Έτσι έχουν τα πράγματα. Συχνά η επαγγελματική πορεία απαιτεί συμβιβασμούς κι υποχωρήσεις. Κι αν οι περισσότεροι στη δουλειά τους δεν χρειάστηκε ποτέ να υποδυθούν την αρκούδα, κάποιοι άλλοι πάντως συνηθίζουν να ποιούν την πάπια. Όπως καλή ώρα οι φίλοι μας οι δημοσιογράφοι, εκεί στα κρατικά κανάλια, που -δεν μπορεί ρε διάολε, η δουλειά τους είναι- κάτι θα 'χουνε ακούσει για κρίση, για ύφεση και για ταμεία άδεια, αλλά -τώρα θα μου πεις- τί ανάγκη έχουνε αυτοί, που 'χουνε πιάσει την κορυφή, το Έβερεστ της ελληνικής δημοσιογραφίας, την απόλυτη καταξίωση και διά βίου τακτοποίηση. Η αλήθεια είναι ότι για το μισθολογικό καθεστώς της ΕΡΤ έχουν γραφεί αυτές τις ημέρες πολλά ανακριβή και είναι αμαρτία, διότι σπιλώθηκε κόσμος χωρίς λόγο. Ειδικά μ' αυτήν την Παρθένα την Τσαπανίδου, φαγώθηκαν όλοι τους, λες κι αυτή είναι που κονομάει τα πιό πολλά, ενώ εύλογα διερωτάται κανείς, τί άραγε ενόχλησε περισσότερο, ο μισθός ή η παρθενιά ; Δέκα χήνες το μήνα καθαρίζει η Παρθένα κι ας όψονται οι άλλες οι μαντάμες, που πήγανε και δοθήκανε στον έρωτα από τα δεκαεφτά τους (ή μήπως και πολλά λέω) ;

Τέλος πάντων, επικρατεί μια μυθολογία σε σχέση με τα μισθά της ΕΡΤ. Ως εκ τούτου, είναι εντελώς αδικαιολόγητος ο σάλος που ξέσπασε σχετικά με τις αποδοχές των τριακοσίων είκοσι χιλιάδων ευρώ ετησίως, που εισπράττει ο αριστερά εικονιζόμενος σύντροφος Βασίλης Λυριτζής-Τρότσκι, καθώς και των ετέρων τριακοσίων είκοσι χιλιάδων ευρώ ετησίως, που εισπράττει ο δεύτερος του ντουέτου, σύντροφος Δημήτρης Οικονόμου-Καμένεφ. Κατ' αρχήν, να διευκρινίσουμε ότι όλοι -μα όλοι- οι σύντροφοι ρεπόρτερς της ΕΡΤ λαμβάνουν έναν βασικό μηνιαίο μισθό, της τάξης των μόλις χιλίων ευρώ και απλώς επ' αυτού του μισθού προστίθενται ορισμένα ειδικά επιδόματα, με αποτέλεσμα οι τελικές αποδοχές να φαίνονται φουσκωμένες, ενώ καθόλου δεν είναι, όπως θα δούμε ακολούθως. Τα επιδόματα αυτά είναι τα εξής :

α) Επίδομα βαρέως επαγγέλματος : Ως γνωστόν, ο πρωϊνός ύπνος είναι και ο γλυκύτερος και είναι αμαρτία να τον κόβεις στη μέση. Εάν όμως υποχρεούσαι να το κάνεις, επειδή πχ η δουλειά σου επιβάλλει να βρίσκεσαι στο στούντιο πρωϊ-πρωϊ με την αυγούλα, τότε πρέπει να πληρώνεσαι αναλόγως. Ας πούμε με 9.000 ευρώ, μηνιαίως. -Καλά δεν είναι ;

β) Επίδομα ανθυγιεινού επαγγέλματος : Η συστηματική φυλλομέτρηση εφημερίδων έχει σοβαρές μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην υγεία, καθόσον το τυπογραφικό μελάνι που απορροφάται από τα δάκτυλα του δαιμόνιου φυλλομετρητή-ρεπόρτερ ερευνητή των φύλλων της Espresso, εμπεριέχει τοξικές ουσίες, όπως η αιθάλη και το χλωριούχο κάλιο. Επίσης, το να παρευρίσκεσαι κάθε Σάββατο βράδυ σ' ένα στούντιο-ταβέρνα, όπου όλοι γλεντούν μες στην καλή χαρά, χορεύουν και μπεκροκοπάνε ανέμελα (μιάς και όλα είναι πληρωμένα από το κράτος, σαν τα γλέντια των μνηστήρων στην αυλή του Οδυσσέα) και με πρωτοκαθήμενο εσένα, τον οικοδεσπότη της εκπομπής, σε ρόλο Αντίνοου, έχει κι αυτό ένα τίμημα : Οι τρανσαμινάσες ήπατος εκτοξεύονται στα ύψη, κινδυνεύεις να σε γραπώσουν στο πρώτο αλκοτέστ, ενώ μακροπρόθεσμα μπορεί και να καταντήσεις ο Μπόρις Γιέλτσιν της ελληνικής τηλεόρασης. Χικ ! Όλ' αυτά τα επαχθή δικαιολογούν άνετα ένα επιπλέον -χικ!- επίδομα, της τάξης των -χικ!- 7.000 ευρώ, μηνιαίως. Πιστεύω να είσαι ευχαριστημένος. Άειντε, στην υγειά μας (βρε παιδιά).

γ) Επίδομα θέσεως : Το να κάθεσαι καρφωμένος στην ίδια θέση καθ' όλη τη διαρκεια του πρωϊνάδικου, δεν είναι και το καλύτερο, ειδικά εάν τυγχάνεις νευρικός τύπος. Σε νοιώθω. Επίδομα 3.000 ευρώ, μηνιαίως, επειδή οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους. Χαλάλι σου.

δ) Οικογενειακό επίδομα : 2.000 ευρώ μηνιαίως, διότι όλοι εκεί στην κρατική τηλεόραση είναι μια ευχάριστη ατμόσφαιρα και μια μεγάλη οικογένεια.

Κάτσε τώρα να πάρουμε κομπιουτεράκι, να κάνουμε τη σούμα. Λοιπόν, έχουμε και λέμε, τέσσερα επιδόματα, εννιά συν εφτά συν τρία συν δύο χιλιάρικα, συν βασικός ένα χιλιάρικο, μας κάνει εικοσιδύο χιλιάρικα το μήνα, στρογγυλά. Ορίστε, έτσι βγαίνει το νούμερο, που χάλασαν τον κόσμο, όλοι οι κομπλεξικοί.

Λεφτά δίνουμε μωρέ, όχι ψυχή, πώς κάνατε έτσι ορισμένοι ; Εδώ τις προάλλες δώσαμε 1,2 εκατομμύρια ευρά, για ν΄αλλάξουμε το λογότυπο της ΕΡΤ (ανελαστική δαπάνη αυτή) και δεν θα δώσουμε στους βιοποριστές ; Άσε που ο σχολιασμός των αποδοχών του προσωπικού της ΕΡΤ είναι πράξη παράνομη, παραβίαση των προσωπικών δεδομένων, όπως τόνισε και ο υπουργός του πολιτισμού (-του ποιού ;), ο κύριος Γερουλάνος. Α, εδώ υπουργέ μου θα τα χαλάσουμε. Προσωπικά δεδομένα είναι άμα τους πληρώνεις από την τσέπη σου, οπότε κρύβε λόγια. Ειδάλλως, άμα δηλαδή τους πληρώνω εγώ, από τη δική μου την τσέπη, δεν έχω πρόβλημα ν’ ανακοινώσω τους μισθούς, να κάνω και το κομμάτι μου, πόσο κιμπάρης είμαι. Όπως κάνουν κι οι Εγγλέζοι στο BBC, που έχουν βγάλει φόρα παρτίδα τους μισθούς των δικών τους των γκόλντεν μπόϋς, γκόλντεν γκέρλς και γκόλντεν γκαίης, να βλέπει ο κάθε πικραμένος ανθρακωρύχος πόσα κονομάει ο κάθε άνκορμαν.

Οι οποίοι Εγγλέζοι έχουν εξαγριωθεί μαζί μας τελευταία και μας βρίζουν, χωρίς λόγο. Μέχρι και «γουρούνια της Μεσογείου» μας είπανε, τα γουρούνια. Που αυτό μου θυμίζει παλιές ιστορίες, όπως αυτή του Δον Πασίφικο, εκείνου του τυχοδιώκτη της παλιάς Αθήνας, που εξαιτίας του τραβήξαμε από τους Εγγλέζους φίλους μας τα πάθη του Χριστού. Αυτός λοιπόν ο Δον, μεγάλο λαμόγιο, είχε έρθει στην Αθήνα μετά την απελευθέρωση, το 1836 κι αφού καταπιάστηκε με πολλά, έκανε και γνωριμίες με κάτι Δούκισσες της Πλακεντίας και τέτοιους του καλού κόσμου και την έβγαζε με τοκογλυφίες, ζώντας σ’ ένα ωραίο σπίτι, εκεί χάμω στου Ψυρρή. Παλιά, τα Πάσχατα οι Αθηναίοι ανάβανε φωτιά μεγάλη να κάψουνε τον κερατά τον Ιούδα. Τη Μεγάλη Δευτέρα του 1849 άναψαν πάλι τη φωτιά, να πυρπολήσουνε το ομοίωμα, αλλά καθώς ήρθανε στο τσακίρ κέφι, ένας εξυπνάκιας λέει «-βρε, αφού έχουμε αληθινό Εβραίο, χαζοί είμαστε να καίμε ομοιώματα ;». Διότι, ξέχασα να πω πώς ο Πασίφικος ήτανε Οβριός και σαν τοκογλύφος δεν είχε και πολλές συμπάθειες στην περιοχή. «-Ναι !», λένε κι οι υπόλοιποι, πανάθεμά τους, "να τον κάψουμε τον Ίσκαριώτη, τον Πασίφικο". Του πετάνε λοιπόν ένα στουπί αναμμένο μέσα απ’ το παράθυρο και του κάνουνε το σπίτι μπουρλότο. Βγαίνει όξω αλλόφρων ο Ισκαριώτης και πάει και τρυπώνει στην Αγγλική Πρεσβεία –διότι ξέχασα να πω ότι εκτός από Οβριός ήταν και Βρετανός πολίτης-, καθώς αυτοί οι κάφροι δεν αστειευόσαντε και θέλαν σώνει και καλά να τον κάνουν κοντοσούβλι. Μόλις ηρέμησε ο Δον, σκέφτεται «-τώρα θα σας δείξω εγώ, να μάθετε». Και τραβάει μια αγωγή εννιακόσια χιλιάρικα δραχμές κατά του Ελληνικού Δημοσίου. Για να καταλάβει κανείς το ύψος του ποσού, λέμε ότι το ακίνητο των ανακτόρων, μετά κτισμάτων και συστατικών έκανε-δεν έκανε διακόσια χιλιάρικα, όλο μαζί. Αυτά, για να μη λένε ορισμένοι πως η γή δεν είναι καλή επένδυση.


Του λέει απελπισμένος ο Όθων του Δον, «-ωρέ άρχοντα, δεν έχουμε τόσα λεφτά, για ποιούς μας πέρασες ; Σε λίγο θα μας ζητήσεις και τον Παρθενώνα, βρε απατεώνα». Ανένδοτος ο Δον Απατεών, ζητάει τη συνδρομή των Εγγλέζων, οι οποίοι ευκαιρία ζήταγαν να δείξουν στα γουρούνια ποιός είν’ τ’ αφεντικό στη Μεσόγειο και μας στέλνουν στο Φάληρο τον αγγλικό στόλο, υπό τις διαταγές του ναυάρχου Πάρκερ, με τη διαταγή του ναυτικού αποκλεισμού. Ο αποκλεισμός αυτός κράτησε μήνες ολόκληρους, μέχρις ότου ξεκουμπίστηκαν τελικά οι Εγγλέζοι, υπό την πίεση των συνεταίρων τους, Γάλλων και Ρώσσων, που δεν τις σήκωναν εύκολα τέτοιες μαγκιές στο προτεκτοράτο. Αποφασίστηκε λοιπόν να προσφύγει ο Πασίφικο σε διαιτητικό όργανο να βρεί εκεί το "δίκιο" του. Οι δε κερδοσκόποι, έβγαλαν βρώμα ότι ο Δον θα μας πάρει και τα σώβρακα και ότι θα πτωχεύσουμε, ώστε να παίξουν κάτω την αγορά, εκ του ασφαλούς. Στο τέλος όμως, όταν βγήκε η απόφαση, από τα εννιακόσια χιλιάρικα που γύρευε ο Δον, το δικαστήριο του επιδίκασε 3.750 δραχμές, που δεν ήταν και λίγα, αλλά πάντως πολύ-πολύ λιγότερα από τον κρατικό προϋπολογισμό της επόμενης δεκαετίας, που αυτός ζητούσε. Μετά έφυγε κι ο Δον για την Ανγκλετέρα, διότι κατάλαβε ότι δεν τον έπαιρνε άλλο και εάν καθόταν θα τον έκαναν παϊδάκια, οι ξυπόλητοι.

Έτσι άγρια παιζότανε τότε το έργο, καθότι δεν είχανε οι μεγάλοι καμιά ανάγκη από Μούντηδες και Φίτσουλες, να σε υποβαθμίζουν με εκθέσεις και τέτοιες αηδίες. Σου έστελναν απευθείας έναν στόλο με κανόνια και την καθάριζαν τη μπουγάδα, με τη μία. Ειδικά οι Εγγλέζοι, τα πιό άγρια σκυλιά. Σου έδιναν ας πούμε ένα δάνειο, δύο εκατομμύρια στερλίνες, από το οποίο σου παρακρατούσαν τα μισά και παραπάνω, για τόκους, έξοδα, μεσιτικά και προηγούμενα δάνεια και κέρατα. Έμεναν εννιακόσιες χιλιάδες. Απ’ αυτές, έστελναν εκατόν πενήντα χιλιάρικα στην Αμερική για να σου φτιάξουν ατμοφρεγάτες και βάσταγαν κι οι ίδιοι άλλα εκατόν είκοσι χιλιάρικα, για κατασκευή ατμοπλοίων. Δίνανε και άλλα σαράντα χιλιάρικα στον Κόχραν, για προστασία κι έτσι, οπότε τελικά από το δάνειο των δύο μυρίων έπαιρνε η Ελλάς στο χέρι σκάρτα διακόσια χιλιάρικα στερλίνες. Τώρα, από τα έξι πλοία που είχες εσύ πληρώσει να σου φτιάξουν οι Εγγλέζοι, η "Καρτερία" παραδόθηκε σε μαύρο χάλι και με καθυστέρηση ενός έτους, τον Σεπτέμβριο του 1826. Καρτερία, όνομα και πράμα. Ο "Ακαταμάχητος" κάηκε στον Τάμεση. Από ακαταμάχητος πήγε άκλαφτος. Η "Επιχείρηση" μόλις βγήκε στο πέλαγος πήγε να βουλιάξει γιατί σκάσαν τα καζάνια. Επιχείρηση-συμφορά. Κι "Ερμής" ήρθε με χαλασμένη μηχανή, κάθε άλλο παρά φτεροπόδαρος.

Που κι αυτό ακόμη –όλο συνειρμούς σήμερα- μου θυμίζει αυτά τα υπερσύγχρονα υποβρύχια τα γερμανικά, που ξαπλώνουν στο πλάϊ, κατά βούληση. Μωρέ τεχνολογία, να σου πετύχει. -Πόσα χρόνια ιστορία και πόσα δισεκατομμύρια ζημιά είν’ αυτή τελικά, ξέρει κανείς ; Την ίδια ώρα, οι Κινέζοι ανοίγουν δουλειές με τους Βραζιλιάνους, για την κατασκευή αεροπλανοφόρων. Για δες, κι εγώ που νόμιζα ότι αυτοί οι Βραζιλιάνοι είναι μόνο για να κάνουν τακουνάκια (οι άντρες) και να δείχνουν τα καπούλια τους στην Κόπα-Καμπάνα (οι γυναίκες). Λάθος μου. -Λες να φτιάχνουν και τίποτα υποβρύχια, οι Βραζιλιάνοι ;


30 σχόλια:

  1. Ρε ποσες στροφες το δευτερολεπτο παιρνει το μυαλο σου?????
    Τι αντιψυκτικο του βαζεις για να δουλευει στο ρελαντι???

    *Ξεχασες τα "Μυστικα του Βαλτου" με Ανεστη Βλαχο και Ζετα Αποστολου.
    Οποιος δεν θυμαται τι εστι Ζετα, οχω απο το "κλεφτικο" τωρα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα είπες όλα...ξύπνα με τώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα!!!

    Ἔξω οἱ πολυθεσίτες μεγαλοδημοσιογράφοι ἀπὸ τὴν ΕΡΤ. Μόνο μὴν τολμήσουν νὰ τὴν πουλήσουν.Ἡ ΕΡΤ εἶναι δικιά μας. Στὴν ἀνάγκη ἂς καταργήσουν τὸν τομέα ἐνημέρωσης Στὸ κάτω κάτω τὴν ἴδια σκατοενημέρωση μὲ τὰ ἰδιωτικά μᾶς πλασάρουν. Ὅτι δίνουν σὲ αὐτὸ τὸ συνάφι ἂς τὰ δώσουν ὅλα στὸν πολιτιστικὸ τομέα. Μὰ τί μᾶς λὲς ρὲ οὖφο Ζάρα, θὰ πεῖ κάποιος, ἀφοῦ ὁ πραγματικὸς πολιτισμὸς δὲν βγάζει φράγκα. Συμφωνῶ, ποτὲ δὲν ἀπεδέχθην σὰν ζητούμενο τὸν συνδυασμὸ ποιοτικοῦ καὶ ἐμπορικοῦ. Εἶναι μεγέθη πραγματικὰ ἀσύμβατα. Ἀδιαφορῶ.

    Φυσικὰ ὁ Δελαστὶκ εἶναι τὸ διαμετρικὰ ἀντίθετο ἄκρο ὅλων αὐτῶν τῶν κρατικοδίαιτων καὶ πολυθεσιτῶν δημοσιογράφων. Κανένα ἀπὸ αὐτὰ τὰ τσογλάνια, ἀλλὰ οὔτε καὶ ἡ συντριπτικὴ πλειοψηφία τῶν συναδέλφων τους στὰ ἰδιωτικὰ κανάλια δὲν τολμάει νὰ πεῖ μιά ἀλήθεια, ἔστω τὰ αὐτονόητα, στὶς μέρες μας. Αὐτὸς εἶναι καὶ ὁ λόγος πού πρὶν μερικὰ χρόνια εἶχε πάρει πόδι ἀπὸ τὴν Καθημερινὴ ( κάτι ἀκούστηκε τότε ὅτι ἀπολύθηκε κατ’ἐντολὴν Παπαχελά…)

    Ὧρες ὧρες ἀπορῶ πώς κάτι τέτοιοι τύποι, σὰν τὸν Δελαστίκ, τὸν Κωνσταντακόπουλο, καὶ δυὸ τρεῖς ἄλλους, βρίσκουν βῆμα καὶ γράφουν. Ὑποθέτω πώς ὁ λόγος πρέπει νὰ εἶναι , ὅτι γιὰ νὰ καταστεῖ ἐπικίνδυνο τὸ μήνυμά τους πρέπει νὰ βγεῖ ἀπὸ τὸν λήθαργο τὸ ἀποχαυνωμένο κοινό. Ἡ συντριπτικὴ πλειονότης ὅμως τῶν λειτουργῶν τῆς «ἐνημέρωσης» καὶ τῆς «διανόησης» ἐγγυᾶται τὸ ἀντίθετο. Ἀφῆστε λοιπὸν ἐλεύθερα τους διάφορους Δελαστὶκ νὰ γκρινιάζουν ὅτι οἱ Εὐρωπαῖοι μᾶς ἀποκαλοῦν PIGS γιὰ τὰ χρέη καὶ τὰ ἐλλείμματα.

    Τουλάχιστον ἂς μᾶς ἀποκαλοῦσαν τοιουτοτρόπως λόγω τῆς λατρείας καὶ τῆς προσκόλλησης πού δείχνουμε στὴν σαβούρα καὶ τὴν προπαγάνδα πού μᾶς ταῒζουν. Α ναί, καί στά δάνειά τους. Ἀπό τό 1821 μέχρι σήμερα. Τότε θὰ εἶχαν δίκιο νά μᾶς λένε PIGS!!! Γιατί μέχρι σήμερα γιά αὐτό μᾶς θέλανε. Γιά νά μᾶς δανείζουν, νά μᾶς πουλᾶν ἄχρηστα γιά τίς πραγματικές ἀνάγκες μας προϊόντα, σκάρτα ὑποβρύχια, ἀρλουμπολογίες περί φιλελληνισμοῦ, καί τελευταῖα ἐμβόλια. Τώρα πού ἄλλαξαν διεθνῶς τά πράγματα γιά αὐτούς εἴμαστε PIGS. Ἀλλά δυστυχῶς εἴμαστε κάτι πολύ χειρότερο. Μαϊμοῦδες. Καί θέλω νά τό ἀκούσω ἀπό τούς λίγους Δελαστίκ πού ἔχουν ἀπομείνει.
    Γαμῶ τὴν Εὐρώπη μου, γαμῶ!!!

    Ἡ Εὐρώπη θὰ ἐπιζήσει μόνο ἂν τὰ βρεῖ μὲ τὴν Ρωσία. Καὶ γιὰ νὰ γίνει αὐτὸ πρέπει ἡ Εὐρώπη, παράλληλα μὲ τὶς ἰδεολογίες περὶ ἀγορᾶς, δημοκρατίας καὶ πράσινης ἀνάπτυξης, πρῶτα νὰ μάθει ἱστορία. Ἀλλιῶς ὅλους αὐτοὺς ἡ Κίνα θὰ τοὺς καταπιεῖ μὲ τὴν μία. Μετά τί θά γίνει δεν ξέρω…

    Viva Ἀνατολικὴ Μεσόγειος, Βαλκάνια, Μαύρη Θάλασσα, Καύκασος. Βρεῖτε τὰ μὲ τοὺς Κινέζους καὶ πάρτε τὰ σώβρακα ἀπὸ τοὺς ἀεριτζῆδες Εὐρωπαίους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι ναλέμε τώρα?
    Ξέρετε πόσο κοστίζει το "διαβουλεύεσθαι" το οποίο ισοδυναμεί με το "δια βίου βολεύεσθαι"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αμ και ο άλλος δεν φτάνει που τρώει και πίνει τζάμπα "στην υγειά μας" θέλει και.......... σύριζα(περίπου) στα 80 χιλάρικα τη φορά για έξοδα κινήσεως και διακινήσεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα.
    Ετσι για να αλλάζουμε κουβέντα γιατί πέρα απ΄τους Εγγλέζους που τους ξέρουμε μας κλέβουν και οι δικοί μας.
    Πάμε στο βενζινάδικο για βενζίνα.
    - Φουλάρισέ το , λέμε, γιατί σαν μεγάλοι παίκτες έχουμε φράγκα.
    Ωραία , γεμίζει μέχρι επάνω, ο δείκτης του αμαξιού το γράφει, ο μετρητής του βενζινά το γράφει, πληρώνουμε και φεύγουμε.
    Κάνουμε 250 χιλιόμετρα και το άτιμο το αμάξι ζητάει πάλι φαί.
    Τι φταίει;
    Μπουζί φταίνε, κύλινδροι φταίνε;
    Αμ΄δε !!
    Υπάρχει ένα αφριστικό, που φουσκώνει την βενζίνη όπως φουσκώνει η μπύρα στο μπουκάλι, τη σερβίρεις, φαίνεται πολύ και άμα φύγει ο αφρός με μιά γουλιά το πίνεις το ποτήρι.
    Το ίδιο και με τη βενζίνα.
    Να έχετε το νού σας όταν παραλαμβάνετε πετρέλαιο θέρμανσης.

    Είμαι εκτός θέματος γιά τον πολιτισμό, αλλά πολιτισμός και επιδοτήσεις δεν πάνε μαζί κατά την γνώμη μου.
    Και θα δεχτώ γιά άξιο Υπουργο Πολιτισμού όποιον δεν βγεί σε ολοσέλιδη φωτογραφία σε έντυπο του ΔΟΛ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. -Ποιά «Μυστικά του Βάλτου», βρε Αρσέν Λουπέν της γκουρουδιάς, βρε άσσε των μεταμφιέσεων, βρε μασκοφόρε Λόουν Ρέηντζερ του ΧΑΑ, πανάθεμά σε, που μου την κατήντησες την Πηνελόπη Δέλτα ελληνικό γουέστερν-φασολάδα (κατά το «γουέστερν-σπαγγέτι») ?

    Να το μάθει κι ο εγγονός της ο Αντώνης, να δεις τι θα σου κάνει, άμα γίνει Πρωθυπουργός (αν και γι αυτό δεν θ’ ανησυχούσα ιδιαίτερα, ούτε στη θέση σου ούτε στη θέση του Αντώνη)

    «Πόθοι στον καταραμένο Βάλτο», έτσι λεγόταν το γουέστερν, με Βλάχο και Αποστόλου, όντως.

    Γειά σου Hippy.

    Καλημέρα Ζάρα, γι αυτό κράζουν τώρα αυτοί, βλέπουν ότι κατά Κίνα μεριά πάει το έργο και φοβούνται για το προτεκτοράτο τους, τόσα χρόνια καλομαθημένοι.

    Όσο για τους άλλους, εκεί στην ΕΡΤ, δεν φταίνε βέβαια αυτοί που κονομάνε, αλλά αυτοί που τα δίνουνε αφειδώς. Ο άλλος τώρα, έχει λέει εκπομπή που προάγει τον πολιτισμό και δη το ελληνικό τραγούδι. Σκατά, λέω εγώ. Δηλαδή, ο συχωρεμένος ο Πάνος Γεραμάνης, ο μεγαλύτερος εν Ελλάδι γνώστης του λαϊκου τραγουδιού. ΠΟΣΑ εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο θα έπρεπε να λάμβανε εν ζωή, εάν σκεπτόμασταν αξιοκρατικά ? Εγώ ξέρω ότι κάποιος εκεί στην ΕΡΤ έχει μια εκπομπή τρείς λαλούν και δυο χορεύουν, που δεν αρνούμαι ότι κατά καιρούς εμφανίζει ποιοτικά στοιχεία, αλλά πόσο στο διάολο πιά να τα πληρώνουμε αυτά τα στοιχεία ? Ξέρω ακόμη ότι ο ίδιος παρουσιαστής έχει ΟΛΟΝ τον χρόνο ελεύθερο, ώστε να παίζει παράλληλα και στο θέατρο και στην τηλεόραση και-και-και, όπερ σημαίνει ότι τελικά ΔΕΝ απαιτείται και τόσος πολύς χρόνος για την προετοιμασία του εβδομαδιαίου γλεντιού. Και σίγουρα, ο όποιος αυτός χρόνος δεν μπορεί ν’ αποτιμάται σε αποδοχές της τάξεως των είκοσι χιλιάδων ευρώ μηνιαίως, διάολε. Καλά, για Μπήλιω δεν μιλάω κάν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κυκλοφορεί αφριστικό, έ?

    Ώστε γι αυτό βγάζω αφρούς από το στόμα, άμα τύχει και δω ελλιοτική "πρόβλεψη" (ο Θεός να την κάνει).

    Τώρα εξηγούνται όλα.

    Γειά σου Shade.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. μωρε αφριζουν ξαφριζουν,θα μας πληρωσουν οι ευρωπεοι(δεν ειναι ορθογραφικο λαθος),το εχουν συνειδητοποιησει και γιαυτο λυσσανε..
    οι κινες κλπ καλες ειναι και μακαρι να γινει καμμια μπιζνα,αλλα ειτε το θελουμε ειτε οχι,η ευρωπη ειναι το καζανι μεσα στο οποιο βραζουμε.ας φροντισουμε τουλαχιστον να ειμαστε νοστιμοι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. shade,που να δεις κατι σαπακοχαρτα "αφριστικο" που εχουν.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χα, χα, χα
    Εγώ εκεί που ήξερα για αφρούς μίλησα.
    Χάρε μήπως ξέρεις κανένα πριν βγεί απ΄την κάνουλα;
    Μετά είναι αργά, ασε να μεθάν οι άλλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. για τη sade (ΔΟΛ)

    Και τι κατάλαβε, τόσα έφαγε,τόσα έβγαλε,τόσα κανόνισε , τόσες άρπαξε?????
    και όλα εδώ τάφησε..Αντε και καλό ταξίδι στον Άδη
    panini


    @panini
    ban μέχρι 10/1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΄"Και θα δεχτώ γιά άξιο Υπουργο Πολιτισμού όποιον δεν βγεί σε ολοσέλιδη φωτογραφία σε έντυπο του ΔΟΛ"

    Τώρα πια δεν χρειάζεται ολόσωμη φωτό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλα ρε Swear
    Μικρη σημασια εχει για μενα...
    Αυτο που μου εμεινε, ηταν που στριμωξε ο Ανεστης τη Ζετα στο βαλτο, και της ξηγηθηκε katsidenkatsi.

    katsidenkatsi = βιασμος στα Γιαπωεζικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ποτε δε φανατζομουν ορθιους πιθηκανθρωπους να μουγκριζουν με τοση φινετσα, ναι ρε, αυτους θελουμε, ουτε σατανικους ασιατες ουτε ευρωλουγκρες, τζαζοαμερικανακια και ξερο ψωμι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το κουϊζ λοιπόν είναι :

    -ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΕΡΓΕΤΗ οφείλει η τζάζ την έξοδό της από το στενό περιβάλλον της Νιού Ορλίνς, την εξάπλωσή της στις υπόλοιπες Πολιτείες και τη μετεξέλιξή της σ' αυτό που σημάδεψε πολιτιστικά τον 20ο αιώνα ?

    Και μην γκουγκλίσει κανείς, αυτά δεν υπάρχουν στο γκουγκλ. -Ποιός είναι ο Ευεργέτης, ο Αβέρωφ της τζαζ, σα να λέμε ?

    Βρε θεομπαίχτη Βασίλη-Αντ, από ολόκληρο έπος του Κουροσάβα, το μόνο που σου έμεινε ήταν το στρίμωγμα της Ζέτας ?

    Θα μου πει τώρα κανείς γιατί το ένα μάτι του Ανέστη κοίταζε ανατολή και τ' άλλο δύση ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. το ενα απ’ τα 2 ητανε γυαλινο... κανενας μαφιοζος ητανε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. α) Ἡ Κίνα "εἰσβάλλει" στήν Κεντρική Ἀσία

    β)Ὅταν λέω νά ρίξουν τά λεφτά στόν πολιτισμό,θέλω νά τονίσω ὅτι ὑπάρχουν καί πράγματα ποῦ δέν ἀποτιμῶνται σέ χρῆμα, τηλεθέαση, καί σίγουρα τά λεφτά ἐκεῖ πιάνουν τόπο. Τί θά τά δίνουμε στίς Πετρούλες τῆς δημοσιογραφίας;...Μά ἐννοεῖται πώς λέγοντας πολιτισμό δέν ἐννοοῦμε τήν ἐκπομπή τοῦ γάβρου( χεχεχε...) ἠθοποιοῦ. Φυσικά ὁ Πᾶνος Γεραμάνης θά κόστιζε πολύ λιγώτερο ἄν ἔκανε ἐκπομπές, μόνο καί μόνο λόγῳ τῆς ποιότητας του σάν ἀνθρώπου. Συμφωνῶ πώς ἀρκετές φορές αὐτή ἡ ἐκπομπή ἔχει καλά στοιχεῖα καί θεματολογία, καί σαφῶς ὑπερέχει ἀναλόγων ἐκπομπῶν τῶν ίδιωτικῶν καναλιῶν. Ἡ αίσθητική της ὅμως πάσχει, περισσότερο ἀτμόσφαιρα σκυλάδικου θυμίζει ἄν βάλεις καί τίς μοντέλες πού ξεφυτρώνουν καί ἐκεῖ κάθε τόσο. Ζητᾶμε λοιπόν τό καλύτερο. Καί αὐτό σήμερα κυρίως σέ ἐπαναλήψεις παλιῶν ἐκπομπῶν τῆς ΕΡΤ μπορεῖς νά τό βρεῖς. Ποῦ πῆγε τό παλιό "Θέατρο τῆς Δευτέρας", τό "Μουσικό Ὀδοιπορικό". Ὑπάρχουν ἐκπομπές γιά τό βιβλίο; Σέ τελική ἀνάλυση δέν νομίζω ὅτι χρειάζονται πολλά χρήματα γιά ποιοτικές ἐκπομπές. Στήν ΕΤ3 γίνεται καλή δουλίτσα, φοβᾶμαι ὄχι γιά πολύ ἀκόμα. Ὁ σωστός προσανατολισμός χρειάζεται πρῶτα πρῶτα. Τό πρόβλημα μέ αὐτούς πού δέν θέλουν νά τίς παράξουν καί νά τίς προβάλουν εἷναι ὅτι δέν ἀποφέρουν χρῆμα.

    Θέλω νά πῶ, δέν σημαίνει πώς μιά ἐκπομπή πού ἐπιφανειακά, προσχηματικά, ἀσχολεῖται μἐ τόν πολιτισμό ( ὑπό τήν εὐρεῖα καί καθημερινή ἔννοια) ὄντως παράγει καί ἀνάλογο ποιοτικό άποτέλεσμα. Θυμηθεῖτε τήν ταινία μέ τόν Λογοθετίδη, "Ἕνας ἥρωας μέ παντοῦφλες". Πῶς φάγανε τά λεφτά, τάχα μου γιά νά τόν τιμήσουν ὑψώνοντας ἄγαλμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κουροσαβα.........
    Οριστε...παλι μου θυμισες τη σκηνη με το αβγο στην "Αυτοκρατορια των αισθησεων"

    Εγω φταιω????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Με αφορμη τη στρακαστρουκα που εβαλαν σε καδο απορριματων,θα μας τα ζαλισουνε αποψε οτι δεν σεβαστηκαν το συμβολο της κρατικης τρομοκρατιας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ε'ίμαστε ακόμη ζωντανοί στην σκηνή
    σαν ροκ συγκρότημα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Παρακαλώ, ρίξτε μια ματιά εδώ. Θα σας φτιάξει το πρωϊνό (τονίζω όμως ότι μπορεί να αισθανθείτε ναυτία, ως πιθανή παρενέργεια):
    http://www.capital.gr/gmessages/showTopic.asp?id=1345792

    Για να μην ψάχνει κανείς ποιά ιδιοφυϊα συνέταξε το κείμενο, αναφέρω ότι ο συντάκτης είναι ο γνωστός διανοητής Ντόναλντ Τράμπ. Μας αποκαλύπτει λοιπόν ο φιλόσοφος τα μεγάλα μυστικά της εσωτερικής γαλήνης, που τόσον καιρό ψάχναμε μα δεν τα βρίσκαμε.
    Πρώτον, τρείς ώρες την ημέρα για διάβασμα και διαλογισμό. Όταν λέει διάβασμα, εννοεί εφημερίδες και περιοδικά. Όταν λέει διαλογισμό, δεν ξέρω τι εννοεί. Μάλλον αυτό που κάθεσαι οκλαδόν, κλείνεις τα μάτια και μουγκανίζεις σα μοσχάρι ομμμμμμμ-ομμμμμμμμ, αυτό μάλλον. Μ’ αυτά τα δύο, λέει ο μαικήνας, νοιώθει πάντα ανανεωμένος και φρεσκαρισμένος.

    Τώρα κι εγώ καταλαβαίνω γιατί τόσον καιρό, τα πρωϊνά που σηκώνομαι, είμαι σαν μπαγιάτικο μύδι, νοιώθω σα να με κοπάναγε όλη τη νύχτα μια διμοιρία ΜΑΤ και θέλω μισή ώρα, δυό καφέδες και δέκα τσιγάρα για ν’ ανοίξω το ένα μάτι κι άλλο τόσο χρόνο συν καφεϊνες-νικοτίνες για ν’ ανοίξω και το δεύτερο.

    Το άλλο κόλπο του παμπλούσιου φιλοσόφου είναι λέει τα σνάκς, τσιπς και πρέτσελ. Τέτοια σκατά του αρέσει να χλαπακιάζει, που τα παίρνει λέει από έναν Κορεάτη, στη φτωχογειτονιά του. Βρέχει στη φτωχογειτονιά, βρέχει και στην καρδιά του- αχ ψεύτη κι άδικε ντουνιά άναψες τον καημό του, είσαι μικρός και δε χωράς τον αναστεναγμό του.

    Επίσης λέει, διαβάζει βιβλία (ωχ μάνα μου), συνήθως βιογραφίες. Αλήθεια, εκείνη η Ιλόνα τι να κάνει άραγε ? Του διαβάσματος κι αυτή, ε ? Ειδικά Σωκράτη διαβάζει λέει, όχι Κόκκαλη ρε, τον κανονικό, τον φιλόσοφο. Έτσι λέει ο πλούσιος. Είδες άμα είσαι λεφτάς ? Βρίσκεις στη μαύρη αγορά μέχρι και τα χαμένα συγγράμματα (γάματα με μεγάλα γράμματα) του Σωκράτη, που εμείς η πλέμπα νομίζαμε ότι δεν υπήρχαν.

    Και πάνω απ’ όλα, λέει ο Ντόναλντ, είναι ευγνώμων για τη συμβολή της Όπρα Γουίνφρεϊ όσον αφορά το διάβασμα στην χώρα του. Ωραία. Ευχαριστώ κι εγώ την Αννούλα τη Δρούζα, για τη συμβολή της στην πνευματική πρόοδο της χώρας. Ακαδημαϊκό να την κάνουμε την Αννούλα, λέω εγώ. Αυτό-αυτό-αυτό είναι σωστό-να δούμε την Αννούλα-ακαδημαϊκό.

    Από τότε, συνεχίζει ο φιλόσοφος, που η η Όπρα αποφάσισε να κάνει κάτι για το διάβασμα, έχει παρατηρηθεί μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις βιβλίων και οι συγγραφείς θεωρούνται και πάλι «κουλ» άνθρωποι και όχι δεινόσαυροι. Φαντάσου, δηλαδή. Πριν την Όπρα, οι Αμερικάνοι νόμιζαν ότι στο Τζουράσικ Πάρκ έπαιζαν κομπάρσοι συγγραφείς, ντυμένοι σαύρες, όπως –καλή ώρα- ο Ανέστης ντυμένος αρκούδα.

    Καταλήγοντας ο φιλόσοφος, υπενθυμίζει ότι όλοι οφείλουμε στην Όπρα ένα μεγάλο ευχαριστώ (ευχαριστούμε Όπρα !) καθώς και ότι οι ταινίες η τηλεόραση και το διάβασμα είναι μια μορφή αναζωογόνησης, αλλά να μην ξεχνάμε ότι τα τσιπς και πρέτσελ βοηθάνε τα μάλα. Το ξαναλέει και στο τέλος, μήπως μας διαφύγει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τρεις φορές την ημέρα?

    ΤΙΝΙ ΤΡΟΠΩ..μα δεν κουράζει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Εμενα επιπροσθέτως η Οπρα μου φέρνει και πολλά πρίτσελ.
    Αυτό είναι καλό διότι όπως λέει και το ρητό
    Κ-λος κ-ασμένος, γιατρός -εσμένος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Εγώ πάλι θα έπρεπε να αισθάνομαι ευτυχής μια και ο Ντόναλτ δηλώνει συνθεατής μου στην τηλεοπτική ελαφρότητα,ομοτράπεζος μου στην γευστική προχειρότητα,αντιρατσιστής,κάτι σαν και μένα δηλαδή...Καθημερινός...Αλλά όχι ρε μπαγάσα...Τηλεόραση βλέπεις στον ουρανοξύστη σου και τα μπέργκερ σου τα κουβαλάει ο σωφέρ σου...Άι σιχτίρ...Διαλογίσου μόνος σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Γιά ἀντίδοτο στίς θέσεις τῆς προαναφερθείσης φιλοσοφικῆς σχολῆς , ὅσο καί ἄν ὑπολείπεται σημαντικά τῶν ποιοτικῶν στάνταρντς τοῦ Ντόναλντ, προτείνω τό παρακάτω ἀρθράκι, μπαίνοντας στά χωράφια τοῦ οἰκονομικοῦ ἱστοχώρου πού φιλοξενεῖ τίς βαθυστόχαστες σκέψεις τοῦ ἐν λόγῳ Ὀπρο-λάγνου,

    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11826&subid=2& μέ τίτλο "Ἰρλανδία ἤ Ἰσλανδία;"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Τι διαλογισμος και μαλακιες λεει ο Ντοναλντ.

    Απο ποτε το σνιφαρισμα της κοκας λεγεται διαλογισμος???

    Ακομα και οταν ελεγε αυτες τις μαλακιες στη συνεντευξη, μαστουρωμενος ηταν..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. swearengen
    Για κύττα και κατά Ολυμπιακή μεριά τι γίνεται, α βρέ Μιμή λαμπάδα πρέπει να σου ανάβουνε σαν το πλάτος σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή